سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیاموزید و آرامش و بردباری را برای دانش فرا گیرید و از دانشمندان متکبّر نباشید . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :2
کل بازدید :19942
تعداد کل یاداشته ها : 19
103/2/1
11:19 ص

 

به گزارش «هادیان البرز»آیت‌الله نوری همدانی گفت: پس از مراجعت از عتبات عالیات به محضر آیت‌الله خامنه‌ای رسیدم و از رنج‌هایی که ایشان در برابر ناملایمات می‌برند ابراز ناراحتی کردم زیرا رهبری یک تنه در مقابل همه مشکلات ایستادگی می‌کنند.

 

 آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل سپاه پاسداران اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بارها مسئله استقامت و پایداری را مطرح فرموده زیرا در راه دست‌یابی به اهداف بزرگ در زندگی، تحمل مشکلات اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: دست‌یابی به نتیجه مطلوب حاصل ایستادگی در برابر مشکلات است به همین دلیل خداوند در 15 آیه از قرآن پیامبر اکرم(ص) را به استقامت سفارش کرده است و این ویژگی در همه انبیای الهی وجود داشته است تا آن‌ها بتوانند دین خدا را در همه نقاط ترویج کنند.

وی افزود: دست‌یابی به نتیجه مطلوب حاصل ایستادگی در برابر مشکلات است به همین دلیل خداوند در 15 آیه از قرآن پیامبر اکرم(ص) را به استقامت سفارش کرده است و این ویژگی در همه انبیای الهی وجود داشته است تا آن‌ها بتوانند دین خدا را در همه نقاط ترویج کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند صبر و تحمل مشکلات توسط بندگان خویش را در پرونده اعمال آن‌ها ثبت می‌کند، گفت: این امور موجب اجر اخروی برای انسان خواهد بود.

وی بر مطالعه تاریخ انبیای الهی توسط اقشار مختلف تاکید و ابراز کرد: خداوند وعده ثواب و نعمت را در دنیا و آخرت به مجاهدان و صابران در راه خدا داده و امروز شغل پاسداری از مصادیق مجاهدت در راه خدا محسوب می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه دین اسلام شامل سه بخش اعتقادی، اخلاقی و عملی است عنوان داشت: بیداری اسلامی که امروز منطقه را در بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران برخاسته و به زودی پیروزی مسلمانان را در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات آغازین سوره مبارکه «انشراح» گفت: خداوند در این سوره به پیامبر خویش می‌فرماید «آیا ما به تو شرح صدر ندادیم؟» و این سئوال نشان‌دهنده اهمیت شرح صدر و قدرت تحمل مشکلات در زندگی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دارای این قدرت یعنی شرح صدر و نیز شجاعت در سطح عالی است ابراز کرد: پس از مراجعت از مسافرت عتبات عالیات، به محضر ایشان رسیدم و از رنج‌هایی که رهبر انقلاب در برابر ناملایمات می‌برند ابراز ناراحتی کردم زیرا ایشان در مقابل همه سختی‌ها و مشکلاتی که دشمنان پیش روی اسلام و ایران قرار می‌دهند ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه پیروزی مردم ایران بر رژیم پهلوی را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند وعده پیروزی را به کسانی داده است که سختی‌ها را تحمل کرده و در راه دست‌یابی به اهداف مقدس خود تلاش کنند؛ این نصرت و یاری الهی در دوران دفاع مقدس هم نصیب ملت ایران شد زیرا رزمندگان اسلام و تمام اقشار جامعه با اعتماد به وعده الهی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

این مرجع تقلید با تاکید بر قدرت جهانی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب الهی هر روز چهره مستکبران را بیش از گذشته آشکار می‌سازد و مستضعفان را تقویت می‌کند و همین مسئله نشان‌دهنده زمینه ساز بودن آن برای ظهور امام عصر(عج) است.


91/10/3::: 11:18 ع
نظر()